Opis stanowisk pracy w Biurze Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie
Struktura organizacyjna Biura przedstawia się następująco:
- Dyrektor Biura
- Dyrektor ds. rozwoju
- Dyrektor Finansowy
- Główny Specjalista ds. rozliczeń i monitoringu
- Główny specjalista ds. wdrażania funduszy unijnych oraz animacji lokalnej
- Asystent Biura
-
Opis stanowisk:
Dyrektor Biura jest odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie sprawami Stowarzyszenia – w ramach posiadanych uprawnień i nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Stowarzyszenia oraz Biurem i należytą realizacją następujących zadań:
1) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków i Zarządu Stowarzyszenia,
2) prowadzenie spraw Stowarzyszenia,
3) podpisywania bieżącej korespondencji
4) gromadzenie i udostępnianie dokumentów z zakresu działania Stowarzyszenia,
5) prowadzenie procesu naboru kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy, zgodnie z obowiązującymi zasadami zatrudniania pracowników
6) nadzór nad pracownikami Biura: planowanie, organizowanie oraz koordynowanie ich pracy;
7) przygotowywanie materiałów na Walne Zgromadzenie Członków oraz posiedzenia Zarządu i Rady,
8) sporządzanie dokumentacji związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
9) prowadzenie dokumentacji członkowskiej;
10) potwierdzania zgodności dokumentów;
11) opracowanie procedury i dokonywanie samodzielnych zakupów bieżących jednorazowo do wysokości 50.000,00 zł – wyboru ofert;
12) współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o działalności i zamierzeniach Stowarzyszenia zgodnie ze strategią promocji;
13) koordynowanie sprawami funkcjonowania zespołów roboczych;
14) nadzór nad realizacją strategii/programów przyjętych do realizacji;
15) przygotowywanie i prezentowanie informacji na temat projektów;
16) pomoc przy organizacji pracy Rady Projektowej oceniającej operacje;
17) właściwe gospodarowanie powierzonym mieniem, zapewnienie warunków skutecznego i ekonomicznego funkcjonowania Biura.
Dyrektor ds. rozwoju jest odpowiedzialny za przygotowanie projektów w ramach funduszy UE oraz realizację i rozliczenie procesu dotacyjnego, a także:
– wykonawstwo projektów inwestycyjnych i szkoleniowo-doradczych (obsługa pozyskanych środków w ramach projektu, dokumentacja rozliczeniowa)
– realizacja działań informacyjnych w zakresie możliwości finansowania działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju
– nadzór nad obsługą wniosków
– prowadzenie doradztwa dla wnioskodawców
– pomoc beneficjentom w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej
– pomoc beneficjentom w rozliczaniu projektów
– prowadzenie animacji lokalnej
– nadzór nad prowadzeniem monitoringu realizowanych operacji,
– przygotowanie raportów dotyczących realizacji poszczególnych działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju
– przygotowanie opinii o projektach składanych w ramach ogłoszonych naborów wniosków
– prowadzenie działań informacyjnych, promocyjnych i kulturalnych związanych z obszarem działania Stowarzyszenia, realizacją LSR oraz działalnością Stowarzyszenia
– nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i aktualizacja strony Internetowej Stowarzyszenia
– organizowanie szkoleń, konferencji i innych imprez promocyjnych zaplanowanych przez Stowarzyszenie
-koordynacja działań związanych z aktualizacja LSR
Dyrektor Finansowy jest odpowiedzialny za prawidłowe i bieżące prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej, terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i należytą realizacją następujących zadań:
– prowadzenie ksiąg rachunkowych,
– kontrola dokumentów pod względem formalno – rachunkowym,
– rejestracja operacji gospodarczych i finansowych,
– dokonywanie zamknięcia rocznego ksiąg oraz sporządzanie sprawozdań finansowych w tym GUS,
– prowadzenie dokumentacji finansowej Stowarzyszenia zgodnie z wymaganiami banku i instytucji wdrażającej,
– analiza dokumentów finansowych
– wypłata udzielonych zaliczek i ich rozliczanie
– regulowanie płatności wynikających ze zobowiązań
– czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu Stowarzyszenia
– wnioskowanie wraz z uzasadnieniem o wprowadzenie zmian w preliminarzu budżetowym
– prawidłowe zabezpieczenie środków finansowych i pozostałych składników majątkowych
– sporządzanie pism, wniosków i podań związanych z działalnością finansowo-księgową Stowarzyszenia