Struktura organizacyjna – Wzgórza Dalkowskie

Opis stanowisk pracy w Biurze Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie

Struktura organizacyjna Biura przedstawia się następująco:

  • Dyrektor Biura
  • Dyrektor ds. rozwoju
  • Dyrektor Finansowy
  • Główny Specjalista ds. rozliczeń i monitoringu
  • Główny specjalista ds. wdrażania funduszy unijnych oraz animacji lokalnej
  • Asystent Biura

 

  • Opis stanowisk:

    Dyrektor Biura jest odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie sprawami Stowarzyszenia – w ramach posiadanych uprawnień i nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Stowarzyszenia oraz Biurem i należytą realizacją następujących zadań:

    1) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków i Zarządu Stowarzyszenia,

    2) prowadzenie spraw Stowarzyszenia,

    3) podpisywania bieżącej korespondencji

    4) gromadzenie i udostępnianie dokumentów z zakresu działania Stowarzyszenia,

    5) prowadzenie procesu naboru kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy, zgodnie z obowiązującymi zasadami zatrudniania pracowników

    6) nadzór nad pracownikami Biura: planowanie, organizowanie oraz koordynowanie ich pracy;

    7) przygotowywanie materiałów na Walne Zgromadzenie Członków oraz posiedzenia Zarządu i Rady,

    8) sporządzanie dokumentacji związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,

    9) prowadzenie dokumentacji członkowskiej;

    10) potwierdzania zgodności dokumentów;

    11) opracowanie procedury i dokonywanie samodzielnych zakupów bieżących jednorazowo do wysokości 50.000,00 zł – wyboru ofert;

    12) współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o działalności i zamierzeniach Stowarzyszenia zgodnie ze strategią promocji;

    13) koordynowanie sprawami funkcjonowania zespołów roboczych;

    14) nadzór nad realizacją strategii/programów przyjętych do realizacji;

    15) przygotowywanie i prezentowanie informacji na temat projektów;

    16) pomoc przy organizacji pracy Rady Projektowej oceniającej operacje;

    17) właściwe gospodarowanie powierzonym mieniem, zapewnienie warunków skutecznego i ekonomicznego funkcjonowania Biura.

     

     

    Dyrektor ds. rozwoju jest odpowiedzialny za przygotowanie projektów w ramach funduszy UE oraz realizację i rozliczenie procesu dotacyjnego, a także:

    – wykonawstwo projektów inwestycyjnych i szkoleniowo-doradczych (obsługa pozyskanych środków w ramach projektu, dokumentacja rozliczeniowa)

    – realizacja działań informacyjnych w zakresie możliwości finansowania działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju

    – nadzór nad obsługą wniosków

    – prowadzenie doradztwa dla wnioskodawców

    – pomoc beneficjentom w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej

    – pomoc beneficjentom w rozliczaniu projektów

    – prowadzenie animacji lokalnej

    – nadzór nad prowadzeniem monitoringu realizowanych operacji,

    – przygotowanie raportów dotyczących realizacji poszczególnych działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju

    – przygotowanie opinii o projektach składanych w ramach ogłoszonych naborów wniosków

    – prowadzenie działań informacyjnych, promocyjnych i kulturalnych związanych z obszarem działania Stowarzyszenia, realizacją LSR oraz działalnością Stowarzyszenia

    – nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i aktualizacja strony Internetowej Stowarzyszenia

    – organizowanie szkoleń, konferencji i innych imprez promocyjnych zaplanowanych przez Stowarzyszenie

    -koordynacja działań związanych z aktualizacja LSR

     

    Dyrektor Finansowy jest odpowiedzialny za prawidłowe i bieżące prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej, terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i należytą realizacją następujących zadań:

    – prowadzenie ksiąg rachunkowych,

    – kontrola dokumentów pod względem formalno – rachunkowym,

    – rejestracja operacji gospodarczych i finansowych,

    – dokonywanie zamknięcia rocznego ksiąg oraz sporządzanie sprawozdań finansowych w tym GUS,

    – prowadzenie dokumentacji finansowej Stowarzyszenia zgodnie z wymaganiami banku i instytucji wdrażającej,

    – analiza dokumentów finansowych

    – wypłata udzielonych zaliczek i ich rozliczanie

    – regulowanie płatności wynikających ze zobowiązań

    – czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu Stowarzyszenia

    – wnioskowanie wraz z uzasadnieniem o wprowadzenie zmian w preliminarzu budżetowym

    – prawidłowe zabezpieczenie środków finansowych i pozostałych składników majątkowych

    – sporządzanie pism, wniosków i podań związanych z działalnością finansowo-księgową Stowarzyszenia