Opis stanowisk pracy w Biurze Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie
Struktura organizacyjna Biura przedstawia się następująco:
- Dyrektor Biura
- Dyrektor ds. rozwoju i inwestycji
- Dyrektor Finansowy
- Główny Specjalista ds. rozliczeń i monitoringu
- Specjalista ds. obsługi Rady Projektowej
- Asystent Biura
Wymagania konieczne i pożądane na danym stanowisku przedstawia tabela [KLIKNIJ]
Opis stanowisk:
Dyrektor Biura jest odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie sprawami Stowarzyszenia – w ramach posiadanych uprawnień i nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Stowarzyszenia oraz Biurem i należytą realizacją następujących zadań:
- wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia oraz Zarządu Stowarzyszenia
- realizacja zadań określonych przez Zarząd
- prowadzenie bieżących spraw Stowarzyszenia
- gromadzenie i udostępnianie informacji i dokumentacji z zakresu działalności Stowarzyszenia
- ogólne poradnictwo prawne, finansowe, organizacyjne i inne w oparciu o własny bank danych oraz zamawiane ekspertyzy i opinie specjalistyczne
- opracowywanie projektów zmian w statucie i regulaminach organizacyjnych
- poszukiwanie możliwości pozyskania dofinansowań unijnych dla projektów Stowarzyszenia z PROW oraz innych programów
- realizacja projektów Stowarzyszenia
- nadzór nad realizacją projektów współpracy
- przygotowanie kompletnej dokumentacji na potrzeby realizacji projektu w ramach funduszy UE
- prowadzenie doradztwa dla wnioskodawców
- prowadzenie procesu naboru pracowników na wolne stanowiska pracy
- monitorowanie problematyki związanej z funduszami UE
- nawiązywanie współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej
- obsługa organów Stowarzyszenia
- opracowanie planów pracy, budżetu oraz sprawozdań merytorycznych i finansowych
- udział w różnego rodzaju naradach, sympozjach, szkoleniach, uroczystościach związanych z działalnością Stowarzyszenia
- utrzymywanie stałego kontaktu z członkami i partnerami Stowarzyszenia
Dyrektor ds. rozwoju i inwestycji jest odpowiedzialny za przygotowanie projektów w ramach funduszy UE oraz realizację i rozliczenie procesu dotacyjnego, a także:
- wykonawstwo projektów inwestycyjnych i szkoleniowo-doradczych (obsługa pozyskanych środków w ramach projektu, dokumentacja rozliczeniowa)
- realizacja działań informacyjnych w zakresie możliwości finansowania działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju
- nadzór nad obsługą wniosków
- prowadzenie doradztwa dla wnioskodawców
- pomoc beneficjentom w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej
- pomoc beneficjentom w rozliczaniu projektów
- prowadzenie animacji lokalnej
- nadzór nad prowadzeniem monitoringu realizowanych operacji,
- przygotowanie raportów dotyczących realizacji poszczególnych działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju
- przygotowanie opinii o projektach składanych w ramach ogłoszonych naborów wniosków
- prowadzenie działań informacyjnych, promocyjnych i kulturalnych związanych z obszarem działania Stowarzyszenia, realizacją LSR oraz działalnością Stowarzyszenia
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i aktualizacja strony Internetowej Stowarzyszenia
- organizowanie szkoleń, konferencji i innych imprez promocyjnych zaplanowanych przez Stowarzyszenie
- koordynacja działań związanych z aktualizacja LSR
- realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura
Dyrektor Finansowy jest odpowiedzialny za prawidłowe i bieżące prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej, terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i należytą realizacją następujących zadań:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z aktualnymi przepisami prawa
- wykonywanie obowiązków sprawozdawczych ustalonych przez GUS
- tworzenie warunków dla przestrzegania ścisłej dyscypliny finansowej i budżetowej Stowarzyszenia
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych, sprawozdań finansowych oraz środków pieniężnych
- bieżące, prawidłowe prowadzenie księgowości z zastosowaniem racjonalnej organizacji pracy i techniki przetwarzania danych
- rejestracja operacji gospodarczych i finansowych
- analiza dokumentów finansowych
- sporządzanie obowiązujących dowodów księgowych, kasowych i magazynowych
- dokonywanie zamknięcia rocznego ksiąg oraz sporządzanie wymaganych zasadami rachunkowości sprawozdań finansowych w tym GUS
- sporządzanie w obowiązującym terminie deklaracji i wykazów dla celów organów podatkowych i ZUS
udostępnianie ksiąg oraz dokumentów finansowych do kontroli sprawowanej przez uprawnione organa kontroli - prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
- prowadzenie kartoteki wynagrodzeń
- sporządzanie list płac
- regulowanie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych i fizycznych
- prowadzenie tabel amortyzacyjnych i wyceny środków trwałych
- wypłata udzielonych zaliczek i ich rozliczanie
- regulowanie płatności wynikających ze zobowiązań
- odprowadzanie składek ZUS, rozliczenia z ZUS i wypłat zasiłków chorobowych
- wypłata wynagrodzeń osobowych i honorariów, sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia i funduszu płac
- wystawianie rachunków
- prowadzenie dokumentacji składek członkowskich
- prowadzenie rachunku bankowego
- prowadzenie spraw kadrowych
- opracowywanie projektu preliminarza budżetowego
- czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu Stowarzyszenia
- wnioskowanie wraz z uzasadnieniem o wprowadzenie zmian w preliminarzu budżetowym
- realizowanie wydatków w zakresie ubezpieczeń społecznych i kosztów podróży
- prowadzenie kasy gotówkowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
- prowadzenie systematycznej kontroli wewnętrznej dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- prawidłowe zabezpieczenie środków finansowych i pozostałych składników majątkowych
- sporządzanie pism, wniosków i podań związanych z działalnością finansowo-księgową Stowarzyszenia
- archiwizacja dokumentów związanych z wykonywanym zakresem obowiązków
- realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura
Główny Specjalista ds. rozliczeń i monitoringu jest odpowiedzialny za promocję i informacje na temat realizowanych projektów Stowarzyszenia, a także za:
- sporządzanie i nadzór nad gromadzeniem dokumentacji związanej z realizacją i ewaluacją wybranych do dofinansowania projektów – monitoring
- przygotowanie i prezentowanie informacji na temat realizacji projektów realizowanych w ramach LSR
- prowadzenie monitoringu realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju
- przygotowanie wniosków o pomoc finansową na funkcjonowanie LGD i realizacje przedsięwzięć określonych w LSR
- przygotowanie i składanie wniosków o płatność
- przeprowadzenie końcowego rozliczenia rzeczowego pod względem zgodności z warunkami umów o pomoc
- archiwizacja dokumentów związanych z wykonywanym zakresem obowiązków
- monitorowanie podpisywania i realizacji umów
- przygotowywanie odpowiednich sprawozdań
- realizacja projektów Stowarzyszenia
- udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień, przyjmowanie wniosków w zakresie aktualizacji Lokalnej Strategii Rozwoju, przygotowywanie projektów zmian w dokumentacji w porozumieniu z organami Stowarzyszenia
- sporządzanie projektów dokumentów doradztwa, monitoringu i ewaluacji
- realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura
Specjalista ds. obsługi Rady Projektowej jest odpowiedzialny za:
- obsługa związana z przygotowaniem naboru i naborem wniosków składanych w ramach realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie
- gromadzenie dokumentacji związanej z naborem wniosków zgodnie z przyjętym harmonogramem
- przygotowanie i obsługa administracyjna Rady Projektowej oceniającej operacje
- prowadzenie dokumentacji Stowarzyszenia
- prowadzenie korespondencji
- przygotowywanie materiałów na Walne Zgromadzenie, zebrania Rady Projektowej oraz Zarządu Stowarzyszenia
- sporządzanie protokołów z posiedzeń organów Stowarzyszenia
- prowadzenie dokumentacji organów Stowarzyszenia
- sporządzanie odpisów uchwał Walnego Zgromadzenia, Rady Projektowej i wydawanie ich uprawnionym organom
- prowadzenie dokumentacji członkowskiej
- obsługa Walnego Zgromadzenia i Zarządu Stowarzyszenia
- prowadzenie rejestru uchwał organów Stowarzyszenia
- prowadzenie sekretariatu Biura
- prowadzenie rejestru delegacji
- prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencjonowaniem czasu pracy
- prowadzenie archiwum Stowarzyszenia
- zaopatrzenie biura
- sprawowanie pieczy nad sprzętem biurowym oraz zlecanie przeprowadzenia jego konserwacji lub naprawy
- archiwizacja dokumentów związanych z wykonywanym zakresem obowiązków
- realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura